WELCOME....

IT'S ALL ABOUT YARNTZ...

Wednesday, September 22, 2010

> Cinta


Cinta..

heheh..skali skala nak gak la menjiwangkan diri...a fren of my luvly fren said that people created their own blogs coz they are lack of love...ermmm...lebey kurang camtu la pendapat dia..kalau aku silap, ampa suma kena tipu la ek..hekehekek...kalau nak cakap bab cinta ni mmg best la tambah2 awal kenal tu..makan x lalu..tdo x lena...tp bg aku makan lalu gak la..tdo msti la lena sbb dok mmp sang pungguk..pungguk?hahha..pungguk=lelaki@bf ka?heheh..

seingat aku la, cinta aku bermula ngn cinta monyet@beruk la..masa tu umo aku 11..aaa...darjah 5 la tu..aku yg blum pon cukup umo kena gossip ngn sorang senior..mamat tu aku langsung x kenal..ntah mcm mn la gossip liar tu leh tersebar..tp nama mamat tu mmg aku igt lg..nm dia ijam..mmg nm btol ni..sbb aku tau dia x kan bc blog ni..hehehe..ijam ni darjah 6..senior setahun la..ada kwan aku tya, "ensem x senior tu?"..merujuk pada ijam la tu..aku senyum2 gatal smbil jawab "ensem gak"..hahaha..tu la permulaan gossip tu..gla kan..x penah lak aku smbg ngn ijam tu..

bila masa masuk darjah 6, aku kena gossip lak ngn azmin..dia ni anak cikgu..pon aku rs xda feel cintan cintun..tp dah kwn usik2, aku sengeh la..kira gatal gak la aku masa tu..heheh..ngn azmin sat ja gossip tu sbb x lama pas tu kononnya cinta azmin beralih kat mmber baik aku..heheh..then x lama pastu ada sorang mamat yg nmnya jan pindah kat kg aku..aku ni tetiba terminat lak kat jan tu..so, aku cita la kat kengkawan..lam ms yg sm, ada lak kwn sekelas aku nm jan@faizal..aiseh..skali c faizal ni dah prasan..dia lak ngaku konon2 km berkapel..cam besa la..aku trus tersengeh ibarat artis malaysia yg cuba nak elak gossip dr wartawan melodi..tp cita ngn faizal tu xlama sbb bila masuk ja form 1 faizal tu p kapel lak ngn budak kelas dia..aku ok ja..btol2 la cinta monyet..

aku insaf la lam sebulan dua..x lama pastu aku ternampak sorang mamat yg ala2 baik n agak pemalu..aku tya la mmber2 aku siapa la gerangannya mamat tu..budak2 tu suma pakat dok usik la konon2 aku berkenan ngn mamat yg nmnya jamil ni..yg bestnya jamil ni siap bg surat kat aku..wahahaha..aku pon berbalas la surat ngn dia..nak sembang pya la payah..rsnya sebulan sekali pon x dengar suara dia..malu beno jamil ni..tp mmg dia baik tahap gaban la..tp org cmni tau la kan..leh jd bosan aku..tmbah2 aku ni byk ckp..mn leh tahan dp bf yg malu2 bewak camtu..aku pon break up la ngn jamil pas hampir setengah tahun berutus surat..ceeewwaahh....

lam ms aku insaf tu aku minat la mamat2 senior kat skola aku..tp mmber2 aku ja la tau..aku xda la antar surat nak berkenalan or nak wat abg angkat..hahaha..x la aku seberani camtu..ushar dr jauh je la..kehekehkeh..nabihan dah jd pemalu..hahaha..lawak..lawak..tp ramai la yg aku wat kwn2 gayut tepon..hehehe..aku pon dah x igt nm budak2 yg aku minat dulu sbb x penah lak amik port nak tau nm penuh depa..just suka tgk2 camtu ja..hehehe...lama gak aku insaf ni..smpai aku form 5 ooo...

ms form 5 yg best..aku ni salah sorang umat klas aku yg x dok hostel..kebanyakan kwn2 aku suma dok hostel wlupon umah depa sekentut ja..kiranya kalau dok kat koridor hostel tu mmg leh nmpak la mak depa dok sidai baju..kehkehekeh..pa la motif depa dok hostel pon x tau la..

berbalik pd kisah cinta aku..heheh..ari 1st masuk skola ms form 5 (sebenarnya dah 2nd day sbb aku ponteng ari 1st tu) kwn2 aku pakat gtau ada sorang mamat ensem (kawan aku yg kata ek) dok wat pagar skola..lam erti kata lain mamat tu keja kontrak la kan..aku yg mmg bermulut bising ni pon dilantik oleh kwn2 aku yg dok hostel untuk ngorat mamat tu..1st approach aku msti la wat byi tikus untuk ngorat dia...heheh..gatalnya aku..x sgka lak mamat tu jeling2 smbil tahan senyum..wahaha..melawan la tu..

dipendekkan cita, beberapa ari pastu aku ada latihan sukan..aku pon kena la p..tp agenda aku sebenarnya nak dapatkan no phone mamat tu..hahah..usaha aku mmg berhasil sbb mamat mmg melayan..tp dah rezeki aku la kot..pas dok bercalling2 untuk beberapa lama, aku lak terkapel ngn mamat tu..hahah...cian gak la mmber aku yg nak ngorat mamat tu..sori ek kwn2..sapa cepat dia la dapat kan..

kisah cintan cintun ngn mamat yang bernama alang ni mmg bertahan lama..7 tahun lamanya...kira kalau org kwen koman2 pon anak sulung dah masuk darjah satu..dasat kan...tp tu la...dah x da jodoh..aku break gak akhirnya..di saat2 aku frust menonggeng tu la ada lak sorang makhluk Tuhan rekemen aku ngn sorang mamat ni..heheh..yg bestnya mamat ni sekampung ngn aku n umah aku ngn dia mmg dekat gak la..tp xda jodoh gak..2 bulan lebey ja kapel trus putus..tp kes ngn dia ni lain ckit sbb dia reject aku..ceh..1st time aku kena reject..nm mamat ni aku x mau la tulis kat cni..takot lak dia bc..tp dia msti tau sapa diri dia kan..hahah..

cinta aku ngan alang n mamat sekampung tu berakhir lam tahun yg sma..tahun 2010..umo aku dah 25..hampeh toi la..di saat2 aku makin menjadi veteren ni, xda bf lak..hahah..ada kawan aku tertanya2 cmna org cam aku leh xda bf@ x brapa nak laku...heheh..moral of da story..jgn igt org yg byk experience@agak2 gatal cam aku ni akan kwen cepat...jodoh tu Tuhan yg tentukan..btol x?huhuhu...ayat last tu sekadar nak sedapkan ati sendiri..hahahah....

No comments:

Post a Comment