WELCOME....

IT'S ALL ABOUT YARNTZ...

Friday, January 14, 2011

> Bila aku xda idea...

Aku dok termenung melihat gelagat bebudak klas aku ni..ada yg mata xlekang ngadap lappy (sama la gak cam aku) dari pagi bawa ke petang..ada gak dok sembang2 n mcm2 ragam lg la..trainer aku cam biskut ja gayanya..kejap ada kejap xda..bila dia masuk, pecah perut gak la ngn lawak dia..tp kdg2 aku xtau dia cakap pa sbb telinga aku ni dah disumbat ngn earphone..

Sebenarnya aku lgsg xda idea untuk entry ni..tp sj ja la aku gagahkan diri nak update blog aku sbb ati aku beria2 beno nak wat entry baru..ceis..hampeh toi kan..k la..aku nak cita pasal aku la ek..dah nm pon blog ni Yarntz yg pya..mesti la suma cita pasal aku kan..kehekehekeh..

Mggu lepas aku kurang sihat..atau lam erti kata lain sakit la..bila sebut pasal perkataan "sihat" ni, seringkali aku taip “sihat” sebagai “chat” bila aku berchatting or bersms..tp ada kes yg sorang dua kwn aku salah anggap bila dorang betul2 pk “chat” ni sebagai sembang..last2, sbb xmau men’confuse’kan kengakwan aku, maka terpaksa la aku taip SIHAT aja..

Berbalik pada cita aku td, last week aku demam n selsema..doktor kata badan aku x la panas sgt tp aku selsema tu yg wat bdn aku lemah n kepala pusing2..paling x best bila aku bersin@batuk@terdedah ngn keadaan sejuk aku akan jd semput..

Bercerita perihal semput ni, teringat aku zaman kecik2 dulu time aku ada lelah..semput jgn cita la..xsilap aku time tu aku darjah 1@2 la..leh kata setiap bulan aku akan ponteng 2,3 hari sbb penyakit aku tu..bila penyakit aku tu datang, mmg haru biru org len..akak2 aku la paling nyampah ngn aku..aku ni lak, kalau dah terbaring, jgn harap org len leh wat bising..TV pon aku x bg buka..sbbnya aku leh nak dgr byi bising..nnt aku makin semput..mcm xleh nak nafas ja..

Akak2 aku mmg hangin gak la sbb aku ni suka landing depan TV n menyebabkan org lain terpaksa menahan kerenah aku..hehehehe..org sakit..mesti la ngada2 lebey..aku dr kecik bawak la ke tua ni, kalau sakit mmg byk hal..plg koman pon aku akan nangis..ntah la..dah mmg pe'el aku camtu..tp pas mak aku bg makan ubat pa ntah ms aku kecik2 dulu, aku trus x lelah dah..tp semput tu kdg2 ja menjelma tp xla peringkat kritikal mcm dulu sbb aku sendiri leh bantai tgk TV n gelak2 ngn akak2 aku..kehkehekeh..

Masa kecik2 dulu gak kaki n tgn aku penah terseliuh atau kata org Kedah tergeliat..1st skali kaki aku la..aku lari2 then aku landing ala2 org jepun duduk tu..bengong btoi..pastu trus aku xleh nak bangun..dah meraung aku bila bw p ngurut..cian kat nenek aku sbb terpaksa dukung aku yg agak berat ni tiap kali nak p toilet..hehehehe…masa aku darjah lima, tangan aku lak terseliuh..aku main kung fu ngn akak aku sebelum aku tb2 jatuh terjelepok..huhuhu..trus xleh angkat tgn..org tua yg ngurut tu kata urat aku ‘lari’..nasib la xpatah..nenek aku membebel gak la…dan hasilnya..seminggu aku xp skola..

Kalau nak cita bab kecederaan kecik2 ni, mmg byk gak la pengalaman aku..tu xkira bila aku tergolek jatuh moto..tp aku syukur sgt sbb xpenah la aku patah sn cni..ada parut ja yg wat aku lebey beringat di masa2 akan datang..plg aku syukur sbb smpai skang, Tuhan masih panjangkan umo aku..

Eceh..kononnya xda idea..rs panjang lak entry kali ni..hahahaha..ntah2 pa2 la..

aku alah ngn panadol ni.tp kalau t'desak aku makan gak la.


2 comments:

  1. bila xdak idea tp dapat tulis panjang cengini means hampa dh capai tahap merapu..keep it up!haha

    ReplyDelete
  2. hahahaha..km menuntut dari ampa..ampa kan otai dalam kemerapuan ni...hahahaha..tahniah sifu kerana melahirkan murid cam km...hehhehee..

    ReplyDelete