WELCOME....

IT'S ALL ABOUT YARNTZ...

Tuesday, January 18, 2011

> Botak ker?

Istilah botak ni mmg xasing lg wat manusia2 di muka bumi ni kan..kdg2 idak la botak manapon..contohnya rambut ala2 mawi tu pon org kata botak..aaa..anak sedara aku mmg km suma pggl botak..rmbut dia ada sbnrnya..tp dek kerana rambut dia yg xleh nak disimpan kasi panjang ckit (kalau pnjg dah macam musang aku nengok dia) n semedang ja panjang tu, mmg botak la gelaran plg sesuai untuk dia..hehehe..lagi satu, kalau dahi luas pon kengkadang org kata botak..smpai ati kan?hahaha...tp kalau dah setengah kepala xda rambut, bg aku tu bukan dahi luas dah..tu mmg aku yakin botak..tidak syak lg..hahaha..
Menceritakan perihal botak ni, bg family aku ianya bukan bnda yg agak baru..maksudnya dah ada la keturunan botak ni lam family aku..ayah aku sendiri leh tahan licin kepala dia..tp ayah aku ni dulu rugged gak la..botak di depan, tp kat blah balakang dia simpan panjang (ala2 ekor camtu la)..ok..abis bab ayah aku ok..

Aku ni sejak kecil dilahirkan ngn rambut yg lebat..pastu anak rambut aku mmg banyak la..tringat lg masa zaman skola rendah dulu ada member aku tegur napa kalau aku pakai tudung, mesti nmpak rambut..ceh..dia nak perli aku sbnrnya..sbb dia igt aku sengaja nak tunjuk rambut ikal mayang aku..ahaks..sbnrnya mmg anak rambut aku byk..kalau aku nak cover, alamatnya mmg separuh dahi la jdnya..

Akak2 aku yg len xda lak mslh tu..kalau angah aku, mmg terkenal la ngn dahi dungga dia..aku jadi heran gak la..napa la aku ja berdahi sempit..dah tu ada lak mitos yg kata kalau dahi sempit ni x cerdik..huhuhu..bygkan la prasaan aku time tu..along n kak ct aku dahi depa normal ja..luas gak la dahi depa..aku mmg susah ati la time tu..dok pk aku anak angkat ke hapa ntah..

Makin lama aku pon dah makin x kisah pasal dahi ni..tp semenjak dua menjak ni aku rasa dahi aku makin meluas..mak kata, tu sbb adanya darah keturunan botak lam fmly aku..kiranya aku bakal botak la ek?hahahaha..gelak2 takot ni..tp heran tol la..makin lama makin nmpak kejendulan dahi aku..sampai angah aku yg mmg juara memegang title dahi dungga pon tabik ngn aku..dia kata, bila tgk dahi aku trasa cam dahi dia seluas aku..hahaha..apa la motif dia..

Bila manusia ni ada kekurangan, biasa la..akan ada suara2 sumbang ngn akan memberi komen2..yg positif tu leh la aku sengeh..tp kalau bab negatif ni risau gak aku..nak kata kecik ati tu tak la..tp lebey kepada risau..ye la..pmpn mn maunya kalau botak kan?so, sebagai langkah mengcover keluasan dahi ni, aku potong rambut aku..aku pendekkan bahagian depan smpai menutup dahi..konon2 bajet comel la kan...
Aaa...cmni la rambut yg aku try tiru..tp xla sebijik cmni..aku amik idea untuk cover part dahi tu ja..hehehe..yg bestnya, pas ja aku potong rambut, aku amik gambo n send kat angah aku tnpa motif..aku suka dia hangin ngn aku..hehehe..

Tapi bebaru ni, ada satu kejadian yg wat aku sedar n buka mata bhwa setiap bnda yg Tuhan bg tu ada kebaikan yg kita suma xpernah sedar..itu pon selepas dah hampir 5tahun aku malu2 meow oleh kerana dahi dungga ni..hahaha..

Camni citanya, aku ni kalau pakai telekung mmg malas sgt nak pakai anak tudung sbb kebanyakan telekung aku tu ada getah jerut kat bahagian dahi..kira cam anjal la kan..tp kalau tarik ganas2, mmg terkeluar gak la rambut kan..hehehehe..nak dijadikan cerita, masa aku duduk untuk tahiyat akhir ntah macam mana la aku leh terduduk atas telekung ni..so, mmg agak tertarik ke belakang la jadinya..setel solat, aku trus pandang cermin nak tgk kalau2 da rambut yg terjuntai..hahahaha..magiknya satu pon x terkeluar..

Pas beberapa ketika aku tersengeh sorang2..aku cepat2 kuar bilik n gtau mak aku yg akhirnya aku tau dah kelebihan berdahi luas..hahaha..mak aku sengeh balik la..lam ati dia mesti kata ntah pa2 la ank aku sorang ni..wat ayat cover la tu..hehehehe..xkisah la..yg penting aku tau aku bertuah sbb berdahi luas ni..

p/s:ada org kata dahi luas ni cerdik? btol ka?

No comments:

Post a Comment