WELCOME....

IT'S ALL ABOUT YARNTZ...

Saturday, January 1, 2011

> New year...2011...

salam tahun baru untuk suma...hehehehe..akhirnya aku ada masa untuk menulis 1st entry untuk tahun 2011 yg baru bermula ni..awal2 tahun camni, mmg banyak la perancangan untuk sepanjang tahun..azam lak, mmg berkilo2 la..hehehehe..tp tu suma awl tahun ja..bila abis suku tahun yg pertama biasanya sumanya dah kembali cam yg asal..

memandangkan dah ada entry aku pasal azam tahun baru, arini aku just nak tulis pasal perancangan aku untuk tahun ni..aku ni, setelah menjadi student kembali terpaksa gak la join aktiviti yg bebudak class aku dah arranged..ada yg wajib untuk course, dan x kurang jugak ada yg sesaja dirancang untuk menghiburkan ati memasing..

plan yg terdekat rsnya adalah untuk join Ceramah Perdana organized by student MM4..aritu aku n baya diberi tugas untuk deal bahagian publisiti x silap aku..hehehehe..aku pon dah lupa..rsnya bebudak tu suh aku n baya contact ngn RTM..tp since xda pa2 updates dari depa, aku malas nak campur tgn lebey2 sbb km ni just backup ja..

then, class aku lak kena conduct ceramah pasal alam sekitar..yg ni akan dibuat ujung bulan ni x silap aku..depa ni rajin beno tukar date..sampai letih aku nak igt date baru..hehehe..over btoi..part aku untuk ceramah ni xla byk sangat..just jaga bhgian protokol..mula2 dorang suruh aku invite guest tp tetiba tukar lak..ada budak lain yg akan wat..hehehehe..lega la aku..aku ni malas ckit nak pulun kat kursus ni sbb xda grade yg diberi untuk setiap keja yg dibuat..just dpt sijil ja..so, aku hanya mengikut arahan la..nak jd leader, mgkn x kot..kehkehkeh..

aaa...lagi satu, awl bulan depan (masa CNY), family aku akan wat kenduri sempena pernikahan angah aku..sonoknya..aku mmg suka kenduri..mmg letih tp best..aku kan suka mencuci mata..so, time kenduri la plg aku tunggu2..kekehekeh..tp baju pon xready lg untuk kenduri tu..aku selalu camtu..beria2 ja kalau fmly aku wat kenduri..last2, aku lgsg x masuk umah..cbuk kat luar ja..selalu aku x tgk even akak2 aku makan beradap..cian kan aku..ngalahkan mentara@penanggah dah aku..comot mmg sure la kan..trus cancel nak cuci mata..hehehehe..

plan yg lagi satu ni agak best sbb class aku nak wat trip p Sabah..mula2 aku malas nak amik port sbb dorang bajet smpai RM1500..mau pokai gak aku..then tetiba dah turun lak bajetnya ke RM750..wlupun aku dah sama tahap ngn rakyat termiskin, aku still leh tersenyum sbb mak aku nak sponsor..hahahaha...bukan sponsor btoi2 ek..nnt aku bayar la balik..thanks mak..lebiu..trip ni rsnya akan dibuat petengahan bulan February ni.. dan aku cuma kene setel bab sponsorship..ngeh..ngeh..aku dah setel last week ngn baya n sorang budak class aku..next week aku nak sambung lg bg abis..baru tenang idop aku nnt..bila depa wat meeting, baru la bangga aku cita progress aku..hehehhe...

then, ujung bulan February ni gak aku sekali lg kn p praktikal..mslhnya aku still xdapat tempat untuk praktikal tu..so, lam masa yg masih berbaki ni, aku mesti cari cepat..n lam masa yg sama gak, aku kn pulun cari keja..program yg aku join ni akan abis lam bulan 4..bulan 5 tu aku akan akan jd penganggur sekali lg..waktu untuk membela badan..hahaha..tidakkkk..cukup la 4kilos yg aku dah "berjaya" naikkan lam hanya 2 bulan...

lam tahun ni gak, aku ada terdengar kwn2 aku yg masih single nak cari pasangan idop..ada yg xmau main2 dah..ye la kan..mesti la siyes kalau nak mencari jodoh ni..aku lak?errmmm...ntah la..bab jodoh ni, langsung x pernah terlintas lam kpala aku saat aku menaip entry ni..bila org tya bila aku nak kwen, aku akan jawab tahun 2013..mgkn tu jalan plg slamat untuk elak org bertanya..hakikatnya hati aku lgsg x terlintas nak bercinta lg..akan datang x tau la..tp tu la yg ada lam ati aku tika n saat ini..ewaahhh...

2011..umo aku dah naik setingkat lg..dah 26 pon umo aku tahun ni..rsnya byk sgt bnda yg aku x capai lg..aku selalu tertanya2..agak2 sempat x aku capai suma tu..takotnya bila pk kan masa depan yg kita sendiri x pasti..rezeki..jodoh..keluarga..suma aku xpasti apa kesudahannya..yg pasti, aku harap tahun 2011 akan membawa lebey keceriaan n kebahagiaan berbanding tahun2 yg dah berlalu...kengkadang aku terpk, kalau la aku leh balik pd zaman kecik2 dulu, kan best...xyah pk pa2..hepi sepanjang masa ja kan????

best kan jd cam bebudak ni..panjat pokok rambutan je kejanya..ni la anak buah(yg tengah2 tu) n sepupu2 aku..kalau kena marah, stop la kejap..pastu, sambung lg..ntah apa bestnya panjat pokok rambutan yg lebey kurang tggi pinggang aku tu ja..hehehe..tp ni la bahagianya bila menjadi budak2..

No comments:

Post a Comment