WELCOME....

IT'S ALL ABOUT YARNTZ...

Tuesday, July 5, 2011

> Aku & Dia

Dia???Siapakah dia?
Semestinya pujaan ati aku..sila tgk kat bawah ni…hehehe…

Sebenarnya entry ni aku wat sebab aku nak cita pasal Transformers..walaupon dah agak lewat aku tgk cita tu (selepas dah hampir seminggu ditayangkan kat wayang), tapi xsalah rasanya aku nak cita ckit pendapat aku pasal cita ni. Aku dah follow Transformers ni dari yg 1st lg. Lam tiga movies yg aku dah tgk ni, bagi aku yg pertama la paling best. Ye la..masa tu idea byk lagi..jalan cita best dan action pon sangat2 menarik. Yg no 2 pon not bad. Tapi kalau nak compare yg 2 (revenge of the fallen) ngn yg no 3 ni (dark of the moon), bg aku aksi yg no 3 ni lg best walaupun muncul dipertengahan cita. Tapi jalan cita suma sama ja rating dia (bagi aku la ek).

Hadoi..stop comparing la k..aku nak cita pasal cita yg aku tgk td ja..aaa..sebelum tu, aku nak gtau yg aku x tgk yg 3D..mula2 konon kedekut..pas abis tgk, rasa cam nyesal pon da..kalau ada masa, rs cam nak tgk versi 3D lak..kehkehekeh..lg la byk kuar dwet kan..bijak..bijak..

Ok, berbalik pada movie td. Beginning cita ni agak bosan ckit. Sbb byk bnda sgt depa nak gtau sampai kekurangan aksi dari Autobots. Tapi ya la kan, kalau dia x cita panjang mn nak faham ending dia lak nnt. Hehehe…tp kan dah filem aksi, for sure la aku tertunggu2 part yg menarik tu. Dan bila sampai part aku tunggu2, mmg x berkelip la mata ni. Tp yg aku x tahan, part konon2 Autobots ni diletupkan lam roket pa ntah. Mmg frust gegila time tu. Cam nak balik umah trus ja. Hahaha. Lagi satu, yg paling xtahan aku leh berair mata tgk cita tu. Sbbnya masa Bumblebee konon2 bakal diletupkan oleh geng Megatron tu, si Sam ni menangis. Alahai..hero hensem nangis..aku lak yg bergenang air mata. Hahaha. Mak aku mmg gelak bila aku gtau. Nak wat cmna kan, dah nak sedey. Mana nak leh tahan2 air mata ni. Ewaahhh…

Tapi ada beberapa part lam cita ni yg wat aku tergelak sendiri walaupon bukan niat incik producer nak wat lawak pon. 1st, part robot jahat (aku xtau nm dia..hehehe) kena tembak kat mata ngn askar2. Masa robot tu melalak kata dia x nampak, suara robot tu tetiba jadi x ganas. Hehehe..mengapakah begitu? Biasanya suma robot lam cita ni bersuara garau n macho. Xsangka lak aku bila robot terpekik lain lak suara depa. And part len yg wat aku nak tergelak bila Megatron leh terpedaya ngn hasutan awek (Carly@Rosie Alice Huntington-Whiteley) yg konon2nya kepimpinan akan jatuh kat Sentinel Prime. Wah, hebat sungguh kuasa wanita sampai robot pon leh caya ek.

Hahaha..penat dah aku review balik cita td. Untuk yang belum menonton, ada masa lagi. Mmg berbaloi tgk cita ni. Bg yg xtgk lagi movies2 Transformers yg sebelum ni, p la cari DVD supaya lebey enjoy menonton filem ni. Rating yg leh aku leh bagi secara peribadi adalah 4.5/5 stars. Mn lagi 0.5? Hehehe..aku tolak sbb lambat sgt aku tggu depa beraksi. Bagi yg mmg dah ada plan nak p tgk cita ni, SILA TONTON DALAM FORMAT 3D! Kalau x, ampa suma akan menyesal cam aku. Hehehe..

*ni aku nak wat iklan ckit..hehehe..

No comments:

Post a Comment