WELCOME....

IT'S ALL ABOUT YARNTZ...

Wednesday, August 11, 2010

> Baru aku tau..


Semalam hari 1st trawikh sbb arini pon 1st posa kan...aku x malu nak ngaku sebenarnya tu la 1st time aku wat trawikh..mgkn agak terlambat untuk usia aku yg makin meningkat ni..malu gak tgk ramai bebudak yg g trawikh..tp xpa la..x salah blajar dr x tau langsung kan..seronok mmg seronok la..feel tu lain..neway, thanks mak sbb bg tunjuk ajar..sementara aku dok tunggu masuk waktu isyak smlm, mata ni tgk merata la..aku n mak dok baris plg depan..so, dapat la aku baca mcm2 info yg dorg letak kat soft board tu..ada satu info yg aku baca..mgkn dah ramai org tau..tp bg aku ni bnda yg agak baru..aku x igt sgt intro artikel tu camna..tp lebey kurang cmni la ayatnya...ada 3 jenis cahaya..

1. cahaya seperti bintang2
2. cahaya seperti bulan
3. cahaya seperti matahari

Dan bila ditanya cahaya apakah itu? lalu dijawab cahaya yg pertama tu adalah org2 yg apabila dengar sj azan, dia akan trus meninggalkan segala kerja n bergegas mengambil wudhuk n bersedia untuk solat...cahaya yg kedua adalah org yg belum pun kedengaran azan, dia dah bersedia ngn wudhuk n hanya menunggu masuk waktu shaja...dan cahaya ketiga adalah org2 yg telah bersedia ngn wudhuk n menunggu dalam masjid sebelum masuk waktu solat lg..

Huhuhu..ni sebenarnya peringatan untuk diri aku sendiri..hehehe...kawan2..kalau ada yg salah lam info kat atas, tegur2 la ek..mgkin aku silap..papun, just nak kongsi bnda yg baru aku tau untuk suma..heheeh..chow....

1 comment:

  1. Thanks for sharing this knowledge..Rasa ilmu penuh di dada..heheh..

    Er, can comment on my blog yet? I think I have change the setting already...

    ReplyDelete